La Forma Física és un dels factors que condicionen el Rendiment Esportiu.

Als nostres entrenaments cada entrenador treballa la forma física general en pretemporada (determina el nivell de partida) i al llarg de la mateixa la forma física específica. Aquest treball específic: qualitats físiques, grups musculars, sistemes energètics, moviments específics, etc. necessaris a l’hoquei patins es treballen de forma intrínseca en els entrenaments d’equip.

Objectiu:

Oferir la possibilitat d’ocupar el temps lliure del nostres esportistes en una activitat sana i formativa i facilitar un treball més extens de la forma física específica per als nostres jugadors i jugadores de categoria aleví en amunt. Amb aquesta intenció neix el PROJECTE PREPARACIÓ FÍSICA. Desenvolupat per el nostre jugador sènior Roger Tarragó (estudiant Ciències de l’activitat física i l’esport en la actualitat) i supervisat per la coordinació del club (Solange Albares, Llic. Ciències de l’activitat física i l’esport, 2009).

Guia de l’usuari:

Format de projecte: Circuit training. Es composa de 3 fitxes de treball que s’adeqüen als dies d’entrenament respecte al micro-cicle setmanal de competició. El treball esta adaptat en intensitat i tipus de treball muscular segons la distancia en temps per el dia de competició.

Sessió:

  1. Escalfament + cos de la sessió: Cada fitxa consta d’un escalfament + cos de la sessió, exercicis en forma de estacions cícliques. Podreu veure el temps marcats de treball i de descans així com el numero de repeticions.

  2. Recuperació: Es recomana sempre al acabar el circuit realitzar entre 3 i 5 minuts de carrera continua suau.

  3. Entrenament del dia o tornada a la calma, estiraments de aprox. 30” per grup muscular.

Consells:

  • Imprimir les fitxes per utilitzar.

  • Consultar els dubtes respecte a pesos, ,material i repeticions amb el vostre entrenador amb la coordinació o també us podeu dirigir al Roger Tarragó (a les fitxes trobareu el seu e-mail).

  • Mai saltar-se els passos de la sessió (escalfant, cos i recuperació).

  • Les sessions estan pensades per realitzar-se just abans de començar l’entreno del dia.

  • Com podeu consultar al Projecte Nutrició Esportiva us recomanem fer l’últim àpat un 40-60 minuts abans del exercici i hidratar-se correctament abans i durant la sessió.

  • Realitzar les sessions amb la vestimenta esportiva adequada.

  • Fer les sessions amb algun altre company o companys us pot ajudar a mantenir una continuïtat i a més reforçar la relació.